Co to jest autoresponder?

Skuteczny marketing wymaga zaangażowania wszystkich dostępnych środków. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do klienta jest email marketing, ponieważ trafia on precyzyjnie do grupy potencjalnych klientów.

Każdego rodzaju mailing musi być odpowiednio przygotowany, a także nadany o właściwej porze i najlepiej do jak najszerszej grupy odbiorców. W ten sposób działa prawidłowo skonstruowany newsletter, czyli wysyłka informacji do osób, które wyraziły chęć otrzymywania mniej lub bardziej regularnie wiadomości na określony temat z danego źródła.

Oczywiście wysyłka tysięcy maili ręcznie nie wchodzi w grę. Służą do tego autorespondery, czyli oprogramowanie pomagające w planowaniu kampanii mailingowej. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, poniżej tylko przykłady najbardziej znanych autoresponderów:

Każdy z tych autoresponderów wyróżnia się czymś innym. Wśród nich są opcje płatne i darmowe, kolejne autorespondery dają możliwość skorzystania z różnych planów taryfowych. Wydajność takich systemów, czyli ilość maili wysłanych w jednostce czasu, sposób formatowania wiadomości, personalizacja maili – wszystko to może decydować o przydatności konkretnego autorespondera w danej sytuacji.

Podobnie jak w przypadku każdej innej kampanii marketingowej, także w mailingach o skuteczności decyduje wiele czynników i należy skonfrontować je z możliwościami autorespondera. Przykłady przytoczone powyżej to tylko najpopularniejsze z używanych w Polsce autoresponderów. Biorąc pod uwagę różne opcje konfiguracyjne, większość tych narzędzi można przystosować do swoich potrzeb.

Czy warto więc korzystać z autoresponderów? Oczywiście, że tak! Pozwalają one automatyzować mnóstwo procesów i oszczędzać Twoje pieniądze!

Tagged As: , , , , , , ,

No comments yet... Be the first to leave a reply!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *